Myynnin kuntokartoitus

Tiedätkö mikä estää tai hidastaa yrityksesi kasvua?

Toplinerin myynnin kuntokartoitus auttaa sinua löytämään myynnin sudenkuopat. Analyysissä tarkastellaan myynnin nykytilannetta ja kehittämistarpeita viidestä näkökulmasta:

  1. Johtaminen ja esimiestyö
  2. Myyjät ja organisaatio
  3. Myyntiprosessi
  4. Tuotteet ja palvelut
  5. Myynnin järjestelmät

Myynnin kuntokartoituksen vaiheet

1. Johdon aloitustyöpaja

Tilannekatsaus johdon kanssa. Strategia, tavoitteet, toteutumat, onnistumiset ja haasteet. Ennen työpajaa johto saa vastatakseen myös ennakkotietokyselyn.

2. Henkilöhaastattelut

Valikoituja myyjä, esimies ja asiakashaastatteluita.

2. Organisaatiokysely

Toplinerin auditointikysely organisaatiolle. (Esimiehet / myyjät)

4. Myytävän tuotteen tai palvelun
kilpailukykyarviointi

Tuotteen ja/tai palvelun kilpailukyky ja kilpailuetujen arviointi.

5. Myynnin järjestelmät

Myynnissä käytettävien järjestelmien järjestelmäkartta ja arvio siitä, miten ne tukevat myynnin onnistumista.

6. Kuntokartoituksen loppuraportti ja kehitysideat

Ajantasainen loppuraportti, yhteenveto ja kehitysideat.
> Lataa malliraportti

Analysointityön osiot

piilotettu välilehti
Johtaminen ja esimiestyö

Johtamisen ja esimiestyön analysoinnin osiot

  • Johtamisen selkeys
  • Vaatimisen ja avun antamisen tasapaino
  • Organisoituminen
  • Kulttuuri ja ilmapiiri
  • Palkkamallit ja palkitseminen

    Myyjät ja organisaatio

    Myyjiin liittyvät analysoinnin osiot

    • Tuote- tai palveluosaaminen
    • Myynnillinen kyvykkyys
    • Henkilökohtaiset ominaisuudet

    Myyntiprosessi

    Myyntiprosessin analysoinnin osiot

    ”Se, mikä on helppo ostaa, on helppo myydä”

    • Asiakashankintamallit
    • Myynnin tarina
      • Asiakkaan tarina
    • Tarjousprosessin sujuvuus
    • Sopimus- ja tilausprosessin sujuvuus
    • Asiakkuuksien johtaminen

    Tuotteet ja palvelut

    Tuotteisiin tai palveluihin liittyvät analysoinnin osiot

    • Kilpailukyky
    • Kilpailuedut

    Myynnin järjestelmät

    Järjestelmiin liittyvät anaysoinnin osiot

    • Järjestelmäkartta
      • Mitä järjestelmiä myyjän täytyy hallita
    • Tukevatko järjestelmät myynnin
      onnistumista

    Laske kunto­kartoituksen hinta organisaatiollesi

    Toplinerin konseptoitu myynnin analysointipalvelu on vaivaton ja nopea tapa selvittää mikä myyntiorganisaatiosi tila on juuri nyt.

    Hae pilotti­asiakkaaksi

    Etsimme nyt kolmea 5 – 20 myyjän organisaatiota pilottiasiakkaiksemme. Olisitteko te valmiita kehittämään myyntiä?

      Tuomas Joensuu

      Tuomas on tunnelman tuottaja, joukkojen järjestäjä ja johtajuuden jalostaja. Tuomas sanoittaa tuskaisetkin tavoitteet turvalliseksi toimintaympäristöksi. Tuomas yhdistää ryhmät ja eheyttää yksilöt. Koska ihminen.

      [email protected]
      045 345 9449

      Kim Lehtola

      Kimin vanhoja malleja ja uskomuksia murskaavaa näkemystä on käytetty lukuisilla toimialoilla teollisuudesta kuluttajabisnekseen.​ Kim on urallaan rakentanut ja johtanut useita menestyksekkäitä liiketoimintoja ja auttaa nyt Toplinerin asiakkaita näissä samoissa haasteissa.​

      [email protected]
      0400 406870