Myynnin kuntokartoitus
Tiedätkö mikä estää tai hidastaa yrityksesi kasvua?
Toplinerin myynnin kuntokartoitus auttaa sinua löytämään myynnin sudenkuopat. Analyysissä tarkastellaan myynnin nykytilannetta ja kehittämistarpeita viidestä näkökulmasta:
- Johtaminen ja esimiestyö
- Myyjät ja organisaatio
- Myyntiprosessi
- Tuotteet ja palvelut
- Myynnin järjestelmät
Myynnin kuntokartoituksen vaiheet
1. Johdon aloitustyöpaja
Tilannekatsaus johdon kanssa. Strategia, tavoitteet, toteutumat, onnistumiset ja haasteet. Ennen työpajaa johto saa vastatakseen myös ennakkotietokyselyn.
2. Henkilöhaastattelut
Valikoituja myyjä, esimies ja asiakashaastatteluita.
2. Organisaatiokysely
Toplinerin auditointikysely organisaatiolle. (Esimiehet / myyjät)
4. Myytävän tuotteen tai palvelun
kilpailukykyarviointi
Tuotteen ja/tai palvelun kilpailukyky ja kilpailuetujen arviointi.
5. Myynnin järjestelmät
Myynnissä käytettävien järjestelmien järjestelmäkartta ja arvio siitä, miten ne tukevat myynnin onnistumista.
6. Kuntokartoituksen loppuraportti ja kehitysideat
Ajantasainen loppuraportti, yhteenveto ja kehitysideat.
> Lataa malliraportti
Analysointityön osiot
piilotettu välilehti
Johtaminen ja esimiestyö
Johtamisen ja esimiestyön analysoinnin osiot
- Johtamisen selkeys
- Vaatimisen ja avun antamisen tasapaino
- Organisoituminen
- Kulttuuri ja ilmapiiri
- Palkkamallit ja palkitseminen
Myyjät ja organisaatio
Myyjiin liittyvät analysoinnin osiot
- Tuote- tai palveluosaaminen
- Myynnillinen kyvykkyys
- Henkilökohtaiset ominaisuudet
Myyntiprosessi
Myyntiprosessin analysoinnin osiot
”Se, mikä on helppo ostaa, on helppo myydä”
- Asiakashankintamallit
- Myynnin tarina
- Asiakkaan tarina
- Tarjousprosessin sujuvuus
- Sopimus- ja tilausprosessin sujuvuus
- Asiakkuuksien johtaminen
Tuotteet ja palvelut
Tuotteisiin tai palveluihin liittyvät analysoinnin osiot
- Kilpailukyky
- Kilpailuedut
Myynnin järjestelmät
Järjestelmiin liittyvät anaysoinnin osiot
- Järjestelmäkartta
- Mitä järjestelmiä myyjän täytyy hallita
- Tukevatko järjestelmät myynnin
onnistumista
Prosessi
Laske kuntokartoituksen hinta organisaatiollesi
Toplinerin konseptoitu myynnin analysointipalvelu on vaivaton ja nopea tapa selvittää mikä myyntiorganisaatiosi tila on juuri nyt.
Hae pilottiasiakkaaksi
Etsimme nyt kolmea 5 – 20 myyjän organisaatiota pilottiasiakkaiksemme. Olisitteko te valmiita kehittämään myyntiä?
Tuomas Joensuu
Tuomas on tunnelman tuottaja, joukkojen järjestäjä ja johtajuuden jalostaja. Tuomas sanoittaa tuskaisetkin tavoitteet turvalliseksi toimintaympäristöksi. Tuomas yhdistää ryhmät ja eheyttää yksilöt. Koska ihminen.
[email protected]
045 345 9449
Kim Lehtola
Kimin vanhoja malleja ja uskomuksia murskaavaa näkemystä on käytetty lukuisilla toimialoilla teollisuudesta kuluttajabisnekseen. Kim on urallaan rakentanut ja johtanut useita menestyksekkäitä liiketoimintoja ja auttaa nyt Toplinerin asiakkaita näissä samoissa haasteissa.
[email protected]
0400 406870